Dlaczego warto zdecydować się na kampanię Google Ads? - Sumo Ads

Dlaczego warto zdecydować się na kampanię Google Ads?

Spora część przedsiębiorców zastanawia się, czy warto zainwestować w Google Ads. Część z nas widzi w takiej kampanii spory potencjał, jednak w dalszym ciągu waha się nad podjęciem ostatecznej decyzji. Co warto wiedzieć na ten temat? Dlaczego warto korzystać z reklamy Google Ads?

27 kwietnia 2020 by Mikołaj Sokołowski

Spora część przedsiębiorców zastanawia się, czy warto zainwestować w Google Ads. Część z nas widzi w takiej kampanii spory potencjał, jednak w dalszym ciągu waha się nad podjęciem ostatecznej decyzji. Co warto wiedzieć na ten temat? Dlaczego warto korzystać z reklamy Google Ads?

Google jako najpopularniejsza wyszukiwarka

Nie ma co się oszukiwać, Google to najpopularniejsza przeglądarka na całym świecie i prawdopodobnie jeszcze przez wiele lat nic tego nie zmieni. Warto wspomnieć, że aż 90 procent internautów na świecie i ponad 95 w Polsce wykorzystuje właśnie przeglądarkę Google. Właśnie dlatego Google Ads to bardzo efektywne oraz skuteczne narzędzie dla absolutnie każdego przedsiębiorcy, który chce w aktywny sposób docierać do swoich potencjalnych klientów. Bez względu na to, czy zajmujemy się niedużym osiedlowym salonem piękności, czy popularnym sklepem internetowym, która funkcjonuje w wielu krajach. Jeśli klienci szukają nas w internecie, to musimy zrobić wszystko, aby pozwolić im nas znaleźć.

Co daje nam reklama Google Ads?

Pozwala nam ona na zdobycie mocnej oraz stabilnej pozycji firmy na rynku. Bez względu na to, czy celem naszego biznesu jest sprzedaż, budowanie świadomości marki, lojalności klientów, czy pozyskanie leadów, w tym wszystkim pomóc nam może właśnie kampania Google Ads. W czasie wprowadzania nowego produktu każdy z nas chce zwrócić uwagę klientów. Nie możemy także zapomnieć, że reklama Google Ads pozwala nam na promocję wtedy, gdy mamy na to ochotę. W związku z tym jest to idealne rozwiązanie, kiedy mamy do czynienia z produktami czy akcjami sezonowymi. 

Dlaczego warto zdecydować się na kampanię Google Ads?

Największą zaletą takiego rozwiązania są oczywiście natychmiastowe rezultaty. Kiedy wykreujemy naszą kampanię, system potrzebuje zaledwie 12-15 minut, zanim rozpocznie działanie. Właśnie to jest ogromną przewagą Google Ads nad innym popularnym rozwiązaniem, jakim jest SEO. W przypadku drugiego rozwiązanie na efekty będziemy musieli czekać wiele miesięcy. Google Ads zapewnia nam rezultaty w bardzo krótkim czasie. Jest to niezwykle ważne, gdyż nawet firmy, które dopiero rozpoczynają swoje działania, są w stanie mierzyć się z pionierskimi korporacjami w danej branży. Z kolei większe firmy mają możliwość ugruntowania swojej silnej już pozycji na rynku.

Jakie formaty reklam możemy wybrać?

System Google Ads zapewnia nam wybór reklam, który może dopasować do własnych upodobań. Co mamy do wyboru?

  • Reklama tekstowa. Jest ona wyświetlana wszelkim użytkownikom w tekstowej firmie. Umożliwia dotarcie do osób, które często korzystają z Google;
  • Reklama graficzna. To swoistego rodzaju prezentacja danych produktów czy usług w konkretnych witrynach, jakie współpracują z wyszukiwarką Google;
  • Reklama automatyczna. Połączenie dwóch poprzednich pozwala na automatyczne dopasowywanie się przestrzeni ze względu na wygląd, format czy rozmiar;
  • Reklama produktowa. Jest odpowiedzialna za wyświetlanie użytkownikom zdjęcia, ceny, tytułu produktu oraz nazwy danego sklepu;
  • Reklama aplikacji. Jej zadaniem jest odesłanie klientów do danego sklepu z aplikacjami, w którym mogą się zaopatrzyć w dany produkt;
  • Reklama wideo. Może być ukazana jak zupełnie samodzielna reklama lub w danej transmisji strumieniowej;
  • Reklama typu „jedynie połączenie”. Pokazuje się jedynie na sprzętach, z których można wykonać połączenie telefoniczne.

Jak widać, Google Ads to świetna kampania, która oferuje nam szereg korzyści oraz możliwości, dlatego warto wybrać ją, jako sposób promocji w internecie.