Firma na Facebooku - Sumo Ads

Firma na Facebooku

Facebook towarzyszy nam już od ponad 16 lat. Początkowo dedykowany był uczniom niektórych szkół i działał na Uniwersytecie Harvarda, w amerykańskim stanie Massachusetts. Pomysłodawcą i twórcą Facebooka jest Mark Zuckerberg, który obecnie pełni funkcję dyrektora generalnego tego serwisu.

1 maja 2020 by Kamil Brzoza

Facebook towarzyszy nam już od ponad 16 lat. Początkowo dedykowany był uczniom niektórych szkół i działał na Uniwersytecie Harvarda, w amerykańskim stanie Massachusetts. Pomysłodawcą i twórcą Facebooka jest Mark Zuckerberg, który obecnie pełni funkcję dyrektora generalnego tego serwisu.

Czym jest Facebook?

Facebook jest serwisem społecznościowym, zrzeszającym ludzi w grupach i sieciach. Jego użytkownicy mają możliwość dzielenia się z innymi osobami zdjęciami, filmami i wiadomościami. To znane medium społecznościowe stanowi bogate źródło informacji i rozrywki, a posiadacze kont mogą korzystać z wielu ogólnodostępnych aplikacji. W maju 2012 roku Facebook pojawił się na amerykańskiej giełdzie, gdzie wśród debiutujących spółek giełdowych – uzyskał najwyższą cenę za akcję.

Popularność Facebooka

Facebook jest jednym z najbardziej popularnych serwisów społecznościowych, którego szeregi są codziennie zasilane przez nowych użytkowników. Korzystają z niego zarówno osoby prywatne, jak i firmy, stowarzyszenia czy fundacje. W 2020 roku ogólna liczba kont zarejestrowanych na Facebooku przekroczyła 2,4 miliarda. W Polsce liczba osób indywidualnych i firm obecnych na portalu wynosi około 15,5 miliona. Ponad 1,3 miliarda kont istniejących na Facebooku wykazuje się codzienną aktywnością w serwisie.

Zalety posiadania strony na Facebooku

Social media są wartością nie do przecenienia dla właścicieli przedsiębiorstw. Strona na Facebooku, znana pod nazwą fanpage, jest doskonałym środkiem przekazu i pozyskiwania informacji dotyczących klientów.

Oto kilka przykładów, dlaczego warto posiadać stronę na Facebooku:

  • daje możliwość wglądu w preferencje użytkowników portalu, co ułatwia dostosowanie odpowiedniej reklamy,
  • umożliwia wzrost sprzedaży poprzez docieranie do właściwych klientów – dzięki idealnemu dopasowaniu produktów do ich zainteresowań,
  • pozwala na zwiększanie rozpoznawalności marki i pomaga zaprezentować wartości, z którymi firma się identyfikuje,
  • skraca dystans społeczny pomiędzy firmą a obecnymi i potencjalnymi konsumentami, co pomaga budować zaufanie,
  • pozwala na komunikowanie się z użytkownikami serwisu,
  • zwiększa szanse dotarcia do coraz większej liczby osób korzystających z serwisu poprzez urządzenia mobilne.

Możliwość reklamy i targetowania na Facebooku

Specyfika Facebooka daje szanse na przeprowadzanie skutecznych akcji reklamujących produkty firmy. Promowanie marki na tym portalu społecznościowym może odgrywać znaczącą rolę w efektywnym dotarciu do przyszłych konsumentów. Poprzez wgląd w statystyki zachowań i potrzeb użytkowników, umożliwia także przeprowadzenie w odpowiednim momencie celowanych akcji promocyjnych.

Targetowanie jest nowoczesnym narzędziem marketingowym, które pomaga zaadresować ofertę przedsiębiorstwa do danej grupy odbiorców. Selekcja konsumentów opiera się na kilku wariantach, które – w zależności od potrzeb – możemy zastosować osobno lub łącznie.

Są to następujące wskaźniki:

  • cechy demograficzne – wiek, płeć, wykształcenie, związki partnerskie, praca itp.,
  • lokalizacja – miejsce zamieszkania lub celu podróży użytkownika, które determinuje możliwość korzystania z oferty lokalnej,
  • zainteresowania – jest to najczęściej wykorzystywana wytyczna, określa hobby i zainteresowania użytkownika, co pozwala precyzyjnie skierować odpowiednią reklamę.

Posiadanie strony na Facebooku umożliwia promowanie produktów lub usług firmy w jednym z najczęściej odwiedzanych mediów społecznościowych. Portal ten daje nieograniczone możliwości dotarcia do obecnych i potencjalnych klientów. Warunkiem sukcesu jest idealne dobranie produktów firmy do grupy odbiorców, co jest znacznie ułatwione dzięki udostępnionym przez serwis narzędziom.