Jak wygląda proces ustalania cen za nasze usługi? - Sumo Ads

Jak wygląda proces ustalania cen za nasze usługi?

Wycena usługi marketingowych jest zawsze czymś problematycznym. Klienci nie wiedzą ile powinni zapłacić, a agencje szukają dla siebie opłacalnego modelu biznesowego. Daje to miejsce dla pojawiających się nadużyć - postaramy się wyjaśnić, co składa się na cenę oferowanych przez nas usług.

5 maja 2020 by Jakub Jadczak

Poniższy artykuł nie ma na celu sugerowania jedynego właściwego sposobu współpracy z agencją. Jest to tekst stworzony na potrzeby wewnętrzne, każdy klient, do którego wysyłamy ofertę, otrzymuje link do tego tekstu, aby lepiej poznać metody naszej pracy.


Najpopularniejsze sposoby wycen

Trzy najpopularniejsze obecnie metody rozliczania wykonanej pracy to:

  • Model godzinowy – oparty na stawce godzinowej za pracę poszczególnych specjalistów. W tym modelu agencja przedstawia harmonogram i kosztorys, określając godzinowe zaangażowanie swojego zespołu. Agencja faktycznie zarabia nie tylko na ustalonych marżach, ale także na zawyżonych kosztach pracy.
  • Model oparty na generowanej wartości – najczęściej w modelu częściowej lub pełnej opłaty za sukces. Rozliczenia oparte na KPI powodują ruch o niskiej wartości, zwykle skutkują również działaniami, które nie spełniają początkowych oczekiwań klienta.
  • Stała opłata – na podstawie stałej opłaty, zwykle co miesiąc. Dużą zaletą tego modelu jest przewidywalność kosztów. Główna wada dla obu stron – niska elastyczność, która może być uciążliwa na bardzo wczesnym etapie współpracy.

Nasz model

Po kilku latach działalności podjęliśmy decyzję o pracy jedynie w oparciu o model stałej opłaty i ściśle określonym zakresie obowiązków. Chroni najlepszy interes klienta i buduje wzajemną przewidywalność kosztów i zakresu działań

Już pierwsza oferta przedstawiona klientowi zawiera określone informację:

  • Co konkretnie wchodzi w zakres naszych działań
  • Liczba wpisów, które tworzymy i którymi zarządzamy w danym miesiącu (dla profili na Facebooku)
  • Liczba kreacji, które tworzymy na potrzeby sponsorowanych kampanii w danym miesiącu
  • Godziny w którym moderujemy komentarze
  • Godziny komunikacji, w których jesteśmy dostępni
  • Sposób i częstotliwość składania raportów z naszych działań
  • Pomoc we wdrażaniu Facebook Pixel lub Google Tag Manager
  • Koszt działań wykraczających poza uzgodniony zakres prac
  • Co ważne – w żadnym wypadku nie opieramy ceny naszych usług na potencjalnym budżecie klienta. Bez względu na to, czy klient wyda 2000 PLN na kampanię, czy będzie to wielokrotność tej kwoty, nasza stawka się nie zmieni.

Tylko w szczególnych, trudnych przypadkach decydujemy się na dodanie prowizji w zależności od wielkości sprzedaży generowanej przez nasze kampanie.

Zawsze staramy się jasno przedstawić ofertę i metodę fakturowania klientowi, aby nie pozostawić miejsca na interpretację.


Co składa się na finalną cenę?

Za każdy projekt odpowiedzialny jest zespół dostosowany do konkretnych potrzeb. Zawsze wiesz, kto po naszej stronie pracuje nad twoim projektem.

Tworzymy zgrany, młody zespół, nasze umiejętności się uzupełniają. Podzielamy zainteresowanie technologią i grami dzięki czemu praca nad projektami w tych branżach jest dla nas czymś naturalnym. Trzon naszego zespołu stanowią:

Marcin
Project Manager
Mikolaj
SEM Specialist
Szymon
Facebook Specialist
Jakub
Graphic Designer
Kamil
Custom Service

Staramy się ułatwiać życie naszym klientom. Każdy projekt prowadzony jest przez dedykowane Project Managera która pozostaje w stałym kontakcie z klientem.

Powierzając nam prowadzenie działań marketingowych nie musisz zatrudniać odpowiednich specjalistów w swojej firmy. Nigdy nie będziesz się zastanawiać, jak sprawić, by Twój pracownik przyszedł do pracy na czas lub grafik przygotował wszystkie projekty zgodnie z harmonogramem. W naszym przypadku jest to regulowane umową współpracy, która ma znacznie większą swobodę w zakresie kształtu niż w przypadku standardowych relacji pracowniczych.

Zatrudnienie dobrego specjalisty i etatowego projektanta graficznego to także znacznie wyższy miesięczny koszt niż praca z dobrze zarządzaną agencją.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu znamy wyzwania wielu firm. Jesteśmy w stanie subiektywnie przekazać Ci feedback dotyczący Twojej firmy z perspektywy klienta.. Wiemy, co działa dla innych firm w Twojej branży i jesteśmy w stanie ustalić, co będzie działać skutecznie w twoim przypadku.


Nadal masz wątpliwości? To zrozumiałe, czyny nie słowa.

Sprawdź, jak rozwiązaliśmy problemy naszych klientów i jakie osiągnęliśmy rezultaty!

Sprawdź nasze realizacje